Att jobba med mångfald och inkludering i kommunikation har aldrig varit viktigare. Samtidigt är många grupper underrepresenterade i företags och organisationers kommunikation. Vad kan vi göra för att underrepresenterade grupper ska synas och höras mer? Hur kan vi öka mångfalden och inkluderingen i kommunikationen för att nå ut till flera kunder, medlemmar och samhällsmedborgare?
Bjud med dina kommunikatörer och marknadsförare!
Dagens talare:
Expert: Per Karlströmer, VD och grundare KAPI AB.
Per pratar om den senaste migrationsstatistiken samt vad vi bör tänka på i kommunikation med utrikesfödda inklusive kommunikationskanaler och utmaningar med översättningar. Dessutom berättar han om den undersökning KAPI genomfört med över 1 000 utrikesfödda där vi bland annat får svar på om utrikesfödda känner sig representerade i den svenska politiska debatten samt vad de anser om sina möjligheter att påverka i samhället.


Expert: Malin Sund, redaktör kommunikationsbyrån Spoon & Gabriella Wiiala, Business Director Spoon och ordförande Diversity Charter Sweden.
Malin och Gabriella berättar om hur kommunikationen idag speglar mångfalden i samhället och varför det är viktigt med representation och inkludering i kommunikation. De delar även med sig av konkreta tips på vad du kan göra för ökad mångfald och inkludering i din kommunikation.
Företagscase: Nebe Al-mayahi , gundare & VD av scale-up bolaget Teint. Nebe berättar om Teint som designar och tillhandahåller inkluderande och hållbara produkter för ett samhälle av mångfald. De har exempelvis tagit fram hudtonsanpassade plåster.
Moderator: Kotomi Ogi Possnert, senior projektledare & analytiker Employee Experience, Kantar.
Chatfacilitator: Naomi Teng, studentvolontär, Stockholms Universitet.