Varmt välkomna till Next Level workshops!
Vi är stolta att kunna erbjuda våra medlemmar möjligheten att delta i fördjupade workshops med professionell facilitator kring inkluderingsarbete för att skapa varaktig förändring och ökad verksamhetsnytta. Ta chansen till värdefullt erfarenhetsutbyte och stöd av era bonus-kollegor i Diversity Charters Swedens nätverk!Anmäl er senast 30 september. Mer information nedan.
Vad är Next Level workshops?
Vi vill erbjuda våra medlemmar ett forum för att på ett djupare plan utbyta erfarenheter för att kunna öka effekten och verksamhetsvärdet av inkluderingsarbete i respektive organisation. Detta vill vi göra genom att erbjuda så kallade Next Level Workshops, där 4-5 företag träffas regelbundet för att utbyta erfarenheter och få professionellt stöd av en inkluderingsexpert i att ta sitt arbete till nästa nivå och skapa ökad effekt och förändring i verksamheten. Detaljer kring workshopupplägg nedan.
Syftet med Next Level Workshops?
Öka effekten och verksamhetsvärde av inkluderingsarbete i respektive medlemsorganisation.
Varför erbjuder vi våra medlemmar Next Level workshops?
Diversity Charters vill erbjuda kunskaps- och erfarenhetsutbyte till sina medlemsorganisationer, och liknande workshops har gjorts tidigare, då kallat Peer Reviews. Dessa fick mycket positiv feedback från de medlemsorganisationer som deltog, och vi vill nu erbjuda våra medlemmar en liknande möjlighet med vässat upplägg.
Vilka är målgruppen?
Diversity Charter Swedens medlemsorganisation som önskar djupare utbyte med andra medlemsorganisationer för att ta arbetet till nästa nivå, få konkreta tips på vad som kan accelerera förändring i deras organisation. Vi tror att det är personer i ledande positioner som deltar. OBS! Ni måste vara två personer från er organisation för att kunna deltaga.
Hur går Next Level workshops till?
De medlemsorganisationer som anmäler innan 30 september sig blir inbjudna till en kick-off under hösten 2023, för att sedan delta i månadsvisa träffar under våren 2024. Anmälda företag blir indelade i relevanta grupper och samtalen kommer att faciliteras av erfaren inkluderingsexpert. Träffarna har fokus på att utbyta erfarenheter och kunskaper av inkluderingsarbete på ett tryggt och nära sätt, samt tillsammans skapa praktiska tips för att öka effekten och affärsvärdet av inkluderingsarbete.
En Next Level-grupp består av ungefär fyra-fem organisationer med samma två personer från varje organisation som deltar vid varje tillfälle.
Tidsperiod
Totalt sett pågår programmet under november 2023 till juni 2024.
- Nov 2023: Uppstartsmöte med samtliga grupper.
- Jan-Maj 2024: Fyra träffar per grupp, då deltagarna turas om att vara ”värdar” för en träff och bjuda in sina gruppmedlemmar till sina respektive kontor.
- Juni 2024: En avlutningsträff med samtliga grupper.
Varje möte är ca 2 timmar och kretsar kring ett visst tema som ansvarig organisation för träffen presenterar och driver tillsammans med professionell facilitator, som stöttar gruppen i att driva diskussionen, fördela tiden och talarutrymmet för att göra träffarna relevanta för samtliga deltagare/organisationer. Träffarna är således tänkt att hållas fysiskt, men kan hållas digitalt vid behov.
Facilitering
Mötena faciliteras av inkluderings- och förändringsexpert Johanna Kropp, som har ca 20 år erfarenhet av att driva kultur-, ledarskap-, förändrings- och inkluderingsarbete i stora och mellanstora bolag i flertalet branscher (och har arbetet med flera av våra medlemsorganisationer). Johanna är van att facilitera nya grupper för att skapa värdefulla samtal som är relevanta för alla deltagare, och kan också utmana och stötta gruppen att komma till användbara insikter.
Vad krävs av er?
Ni behöver vara värd för en träff, där ni bjuder på enkel fika och har ett rum som rymmer omkring 15 personer med bra möjlighet att kunna deltaga per länk. Ni förbereder ett ämne där ni har en utmaning och önskar input från de andra i gruppen. Ni tar anteckningar (utifrån en mall) under er träff och delar med er till de andra i gruppen efter träffen.
Hur görs gruppindelningar?
Ett önskemål från föreningens medlemmar är att skapa grupperna utifrån medlemsorganisationernas storlek samt placering i landet (t.ex. Stockholm, Göteborg och Malmö).
Diversity Charter Swedens generalsekreterare Anna Carlsson Sigstedt, representant från styrelsen Ulrika Wikberg HR-Chef Beijer Bygg AB och Stefan Kulhanek vd Axians, samt facilitator Johanna Kropp gör en gemensam gruppindelning för att skapa bästa möjliga grupper utifrån storlek, placering i landet, bransch och/eller D&I-behov.
OBS!
Det behöver blir en grupp om minst fyra organisationer med två personer från respektive organisation för att vi ska kunna köra Next Level.
Pris
Självkostnadspris av administrations- och faciliteringskostnad 11 900 kr/organisation.
Ingen moms då vi är en ideell organisation.
Faktura skickas ut när ni har blivit tilldelad en grupp.
Välkommen!
Faktaruta Next Level 2023/2023
Syfte: Öka effekten och verksamhetsvärde av inkluderingsarbete i respektive medlemsorganisation.
Upplägg: Samma två personer från 4-5 organisationer träffas månadsvis för att utbyta erfarenheter och få professionellt stöd av en inkluderingsexpert.
Period: Nov 2023-Juni 2024.
Antal träffar: 4-5 träffar samt uppstarts-avslutningsträff. Två timmar per träff.
Plats: Hos de anmälda medlemsorganisationerna.
Målgrupp: Personer i ledande befattning. Ni måste vara två personer från din organisation för att kunna deltaga.
Facilitator: Johanna Kropp, inkluderingsexpert.
Pris: 11 900 kr (inkl. ej avdragsgill moms) per medlemsorganisation.
OSA. 30 september 2023.
|