Fredagskunskap februari 2017

Hur påverkar mångfald och inkludering Employee Engagement? 

Är det dags att tänka om konceptet Employee Engagement och på riktigt integrera rättvisa, mångfald och inkludering i våra metoder?

I Deloitte Global Human Trend research rankar 78% av cheferna Employee Engagement som viktigt för företaget. Överlag verkar det som om frågan om medarbetarengagemang väger tyngre och tyngre, och att den börjar bli en av de viktigaste faktorerna för verksamhetsnytta och byggande av arbetsgivarvarumärke.

Men hur gör vi rent praktiskt? Och hur skiljer sig den traditionella synen på Employee Engagement från en mera modern eller framtida syn på detsamma? Vad säger forskningen? Hur jobbar företag med detta? Varför och hur kan vi arbeta med Employee Engagement på ett inkluderande sätt?

Åsa Nilsson Billme är styrelsemedlem i, och en av initiativtagarna till, Diversity Charter Sweden. Genom åren har hon arbetat med mångfald och inkludering i många företag och organisationer i vitt skilda branscher. I oktober representerade hon Diversity Charter Sweden på ett High Level Event i Dublin, där hon höll en Masterclass i ämnet Diversity & Inclusion i relation till Employee Engagement.

Missa inte februari månads Fredagskunskap om Mångfald!

Använd Fredagskunskapen till att öka kunskapen i organisationen!
Diversity Charter Sweden-medlemmar är som vanligt välkomna att bjuda in två externa gäster.
Varmt välkommen till Fredagskunskap om Mångfald!

LogoDCSnew

Information om aktiviteten

Start 2017-02-24 08:30
Slut 2017-02-24 10:00
Anmälan från 2017-01-27
Anmälan senast 2017-02-22 23:55
Föreläsare Åsa Nilsson Billme
Övrigt Kaffe och macka från kl 08.00
Plats
United Spaces, Waterfront Building
Klarabergsviadukten 63
United Spaces, Waterfront Building
Om du har skapat ett användarkonto är du varmt välkommen att logga in för att anmäla dig högst upp till höger på sidan. Om du inte har skapat ett användarkonto ännu, så gör du det på samma knapp alternativt anmäl dig genom att skicka ett mejl till event@diversitycharter.se.
22